viernes, 13 de abril de 2012

SEGUIMENT DE CASOS


Ahir amb l’Educadora i amb la meva tutora, vam decidir que faria el seguiment del nen D, que té moltes dificultats en l’aprenentatge de la lectoescriptura, i això afegit als problemes familiars que té, li crea molta inseguretat i una autoestima molt baixa.
Com ja vaig explicar, li vaig adaptant materials. Vaig començar amb un llistat de monosíl·labs de lectura fàcil, i a partir d’aquí ell va poder crear frases. Quan varem iniciar el treball estava poc receptiu, em va proposar de fer còpies, o sumes...qualsevol cosa abans que llegir, però jo el vaig animar dient-li que ens ho passaríem molt bé i que abans de rendir-nos, hem d’intentar fer les diferents tasques. Va estar molt motivat, perquè va veure que se’n sortia, i cada vegada que era capaç de crear una frase ell sol, necessitava mostrar-la a la resta del grup i a l’educadora. La veritat és que la resta del grup va estar també molt content per ell i en cap moment ningú el va ridiculitzar, com he vist que havia passat altres vegades quan ell intentava demostrar que savia alguna cosa.
La setmana vinent he acordat amb la tutora que aniré dimecres( en comptes del dimarts) i dijous. Els dos dies a la setmana que vaig li aniré preparant el material, i després miraré de deixar-li feines preparades perquè pugui continuar fent amb l’educadora.
També he quedat que faré adaptacions de materials per una nena que és la N i que de moment tampoc no acaba de tirar en el procés de l’aprenentatge de la lectoescriptura .De moment he vist el seu nivell i em sembla que és molt semblant al del D i per tant crec que podrem anar treballant conjuntament i així es poden aportar mútuament.

En quant al seguiment del grup, el que més em preocupa és el poc respecte d’alguns companys cap a la resta i per intentar millorar els hàbits de respecte he proposat a la tutora fer una graella amb el nom de tots/es amb 4 normes bàsiques, normes consensuades pels nens que ells vegin que són necessàries per una millor convivència, i anar posant un gomet verd cada vegada que ho fem bé i un de vermell quan no la complim. El dia d’assemblea s’hauria de revisar i reflexionar.


NOMS
Parlar sense cridar
No insultar
No amenaçar ni agredir
Demanar bé les coses i donar les gràcies.
D




Mai




Mr




R




J




N




Z




A




I




Je





No hay comentarios:

Publicar un comentario