jueves, 5 de abril de 2012

Projecte: Què és un Centre Obert?


Aproximació d’Intervenció Psicopedagògica en educació no formal en  l’àmbit socieducatiu i comunitari dels serveis socials i context del lleure: Centre Obert Lola Anglada        

El Centre Obert Lola Anglada és un servei municipal que porta a  terme una tasca social i educativa en l’àmbit del lleure,amb nois/es de 6 a 16 anys.
És un servei diürn en el que es realitza una tasca preventiva, fora de l'horari escolar, que dóna suport, estimula i potencia l'estructuració i el desenvolupament de la personalitat, la socialització, l'adquisició d'aprenentatges bàsics i l'esbarjo, així com també compensa les deficiències socioeducatives de les persones ateses. Aquest centre està creat amb una finalitat lúdica, educativa, cívica i cultural.
Els infants i adolescents que atenen s’enfronten diàriament a les mancances i a les problemàtiques socials que més posen en perill la consecució de la igualtat d’oportunitats. Des de l’atenció i el seguiment individual, acompanyen el menor i l’estimulen per facilitar la seva socialització i la de la seva família. Realitzen un treball transversal que orienta en l’àmbit de l’educació, la salut, el suport a estudis i la promoció de l’autonomia personal
La finalitat principal del centre és donar suport, estimular i potenciar el desenvolupament personal i el procés de socialització i integració dels infants i joves. Per aquest motiu, el centre garanteix una intervenció basada en l’educació integral, que té en compte totes les  dimensions de la persona, mitjançant programes centrats en el nucli familiar, que vetllen i prevenen situacions de ruptura social de la família i dels seus membres.
El meu Pla de Treballs és el següent:



FASE 1 :   Observacional i de recollida d’informació                                                                DATA:   23 febrer fins 8 de març                    HORES: 15
Objectius: - Observar la realitat que afronta el Centre obert prenent referències sobre quins són els problemes generals i particulars que hi ha al centre, la valoració i interpretació dels mateixos

Destinataris/Àrees: Infants, Equip i famílies
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Sessió amb la tutora per tal d'acabar de definir el context, els possibles casos  observables, així com el protocol a seguir
  2. Sessió de presentació de l'equip multidisciplinar i assistència a alguna de les sessions de coordinació.
  3. Recollida de material que utilitzarem en l'bservació dels diferents casos. ( enquestes, tipus de graelles...)
  4. Preparació amb la tutora de la planificació. 
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1Entrevistes amb la meva tutora
2.Graelles d’observació  dels nens a l’aula, parc...i diferents contextos
3.Enquestes a les famílies sobre els temes que els interessaria per fer tallers/xerrades.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.Grau de claredat en la transmissió d’informació
2.Grau d’acord en la intervenció
FASE 2 :   Intervenció pràctica  i seguiment 
       DATA:   15 de març fins el 15 de maig                    HORES: 40
Objectius:
-       Aprendre a intervenir davant les diferents dificultats dels nois/es.
-       Participar en la intervenció que es fa amb els infants , famílies  i coordinacions      Ajudar als infants a adquirir els aprenentatges bàsics, per poder assolir una     socialització que  ajudi a la seva autonomia.
-       Ajudar a reforçar els hàbits bàsics  dels infants tant a nivell personal com a nivell social. 
-       Participar en l'assessorament a les famílies
-       Participar  en l'assessorament  de l'Equip.

Destinataris: Infants, Equip i famílies
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Intervenció directa a l'aula amb material preparat per treballar els hàbits
  2. Intervenció directa a l'aula aportant mecanismes per treballar la tutoria individualitzada
  3. Intervenció directa a l'aula amb materials didàctics per ajudar en el procès de la lecto escriptura amb un parell d'alumnes que tenen dificultats.
  4. Realització de tallers per les famílies sobre temes que necessiten assessorament.
  5. Realització de pautes d'orientació per l'Equip d'Educadores.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1.  Material didàctic
  2. Power point
  3. Diferents models de pautes  
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.Grau d'utilitat i funcionalitat dels recursos ofertats, i dels materials elaborats.
2. Grau de seguiment del procés d'intervenció
FASE 3 :   Valoració i avaluació   
          DATA: 17 de maig fins el 31 de maig                     HORES: 15
Objectius:
     1.Observar, valorar i avaluar els efectes produïts amb la intervenció
      2.Treure conclusions
  1. Valorar la continuïtat del procés

Destinataris/àries:     Infants,  famílies i  professionals
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Recollida i ordenació de tota la informació obtinguda
2.Valoració de l'experiència i realització de la memòria
3.Realització d'una petita guia de recomanacions per les famílies
4.Recull de les possibles orientacions a les tutores dels nens que hem fet el seguiment.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Diferents models i pautes
  2. Internet i les seves eines
  3. Bibliografia
  4. Materials varis ( didàctics, de consulta, graelles)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
-       Grau d'adquisició d'eines per la realització d'un diagnòstic i prevenció
-       Grau d’assessorament i orientació a l'equip educatiu
-       Grau d’assessorament i orientació realitzat a les famílies
-       Valoració de la posada en marxa de la intervenció



CALENDARI DE PRÀCTIQUES

N.º
Lu
Ma
Mi
Ju
Vi
Do








5

1
2
3
4
5
6
6
7
8
9
10
11
12
7
13
14
15
16
17
18
19
8
20
21
22
23
24
25
26
9
27
28
29



N.º
Lu
Ma
Mi
Ju
Vi
Do








9

1
2
3
4
10
5
6
7
8
9
10
11
11
12
13
14
15
16
17
18
12
19
20
21
22
23
24
25
13
26
27
28
29
30
31




N.º
Lu
Ma
Mi
Ju
Vi
Do








13

1
14
2
3
4
5
7
8
15
9
10
11
12
13
14
15
16
16
17
18
19
20
21
22
17
23
24
25
26
27
28
29
18
30

N.º
Lu
Ma
Mi
Ju
Vi
Do








18

2
3
4
5
6
19
7
8
9
10
11
12
13
20
14
15
16
17
18
19
20
21
21
22
23
24
25
26
27
22
28
29
30
31




Els dimarts i dijous marcats en color són els dies que faig les pràctiques al CO. Els dimarts són 3 hores, i els dijous 4 hores. També cal afegir les Coordinacions a les que aniré assistint però que les concretarem sobre la marxa.

FASE 1  (blava)
FASE 2  (vermella)
FASE 3  (verda) 


No hay comentarios:

Publicar un comentario