Aproximació d’Intervenció Psicopedagògica en educació no formal en l’àmbit socieducatiu i comunitari dels serveis socials i context del lleure: Centre Obert Lola Anglada
El Centre Obert Lola Anglada és un servei municipal que porta a terme una tasca social i educativa en l’àmbit del lleure,amb nois/es de 6 a 16 anys.
És un servei diürn en el que es realitza una tasca preventiva, fora de l'horari escolar, que dóna suport, estimula i potencia l'estructuració i el desenvolupament de la personalitat, la socialització, l'adquisició d'aprenentatges bàsics i l'esbarjo, així com també compensa les deficiències socioeducatives de les persones ateses. Aquest centre està creat amb una finalitat lúdica, educativa, cívica i cultural.
Els infants i adolescents que atenen s’enfronten diàriament a les mancances i a les problemàtiques socials que més posen en perill la consecució de la igualtat d’oportunitats. Des de l’atenció i el seguiment individual, acompanyen el menor i l’estimulen per facilitar la seva socialització i la de la seva família. Realitzen un treball transversal que orienta en l’àmbit de l’educació, la salut, el suport a estudis i la promoció de l’autonomia personal
La finalitat principal del centre és donar suport, estimular i potenciar el desenvolupament personal i el procés de socialització i integració dels infants i joves. Per aquest motiu, el centre garanteix una intervenció basada en l’educació integral, que té en compte totes les dimensions de la persona, mitjançant programes centrats en el nucli familiar, que vetllen i prevenen situacions de ruptura social de la família i dels seus membres.
El meu Pla de Treballs és el següent:
FASE 1 : Observacional i de recollida d’informació DATA: 23 febrer fins 8 de març HORES: 15 |
Objectius: - Observar la realitat que afronta el Centre obert prenent referències sobre quins són els problemes generals i particulars que hi ha al centre, la valoració i interpretació dels mateixos Destinataris/Àrees: Infants, Equip i famílies |
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
1Entrevistes amb la meva tutora 2.Graelles d’observació dels nens a l’aula, parc...i diferents contextos 3.Enquestes a les famílies sobre els temes que els interessaria per fer tallers/xerrades. |
INDICADORS D’AVALUACIÓ |
1.Grau de claredat en la transmissió d’informació 2.Grau d’acord en la intervenció |
FASE 2 : Intervenció pràctica i seguiment DATA: 15 de març fins el 15 de maig HORES: 40 |
Objectius: - Aprendre a intervenir davant les diferents dificultats dels nois/es. - Participar en la intervenció que es fa amb els infants , famílies i coordinacions Ajudar als infants a adquirir els aprenentatges bàsics, per poder assolir una socialització que ajudi a la seva autonomia. - Ajudar a reforçar els hàbits bàsics dels infants tant a nivell personal com a nivell social. - Participar en l'assessorament a les famílies - Participar en l'assessorament de l'Equip. Destinataris: Infants, Equip i famílies |
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ |
1.Grau d'utilitat i funcionalitat dels recursos ofertats, i dels materials elaborats. 2. Grau de seguiment del procés d'intervenció |
FASE 3 : Valoració i avaluació DATA: 17 de maig fins el 31 de maig HORES: 15 |
Objectius: 1.Observar, valorar i avaluar els efectes produïts amb la intervenció 2.Treure conclusions
Destinataris/àries: Infants, famílies i professionals |
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
1.Recollida i ordenació de tota la informació obtinguda 2.Valoració de l'experiència i realització de la memòria 3.Realització d'una petita guia de recomanacions per les famílies 4.Recull de les possibles orientacions a les tutores dels nens que hem fet el seguiment. |
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ |
- Grau d'adquisició d'eines per la realització d'un diagnòstic i prevenció - Grau d’assessorament i orientació a l'equip educatiu - Grau d’assessorament i orientació realitzat a les famílies - Valoració de la posada en marxa de la intervenció |
CALENDARI DE PRÀCTIQUES
N.º | Lu | Ma | Mi | Ju | Vi | Sá | Do |
5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
7 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
8 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
9 | 27 | 28 | 29 | ||||
N.º | Lu | Ma | Mi | Ju | Vi | Sá | Do |
9 | 1 | 2 | 3 | 4 | |||
10 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
12 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
13 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |
N.º | Lu | Ma | Mi | Ju | Vi | Sá | Do |
13 | 1 | ||||||
14 | 2 | 3 | 4 | 5 | 7 | 8 | |
15 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
17 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
18 | 30 | ||||||
N.º | Lu | Ma | Mi | Ju | Vi | Sá | Do |
18 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
19 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
20 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
22 | 28 | 29 | 30 | 31 | |||
Els dimarts i dijous marcats en color són els dies que faig les pràctiques al CO. Els dimarts són 3 hores, i els dijous 4 hores. També cal afegir les Coordinacions a les que aniré assistint però que les concretarem sobre la marxa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario