La primera fase ( d’observació, i coneixement del Centre) del meu Pràcticum, tal i com tenia planificada en el Pla de treball, ha estat de 15 hores i encara que a partir del 10 d’abril comença la segona fase, es pot dir que van una mica entrellaçades. En aquest primer període les meves principals intervencions han estat en conèixer el CO , en contextualitzar els meus coneixements del Centre, així com l’Equip i els grup de nens/es.
Des del primer dia he entrat a l’aula amb l’Educadora, i he pogut conèixer diferents contextos, l’habitual que és dins del Centre, dues sortides a espais del barri (parc, trobade amb nens/es de l’Esplai), i activitat a l’espai Òmnia.
El dia de la setmana que faig 4 hores és el dijous, i el seu horari habitual és :
- De 16 a 17 hores: Preparació de l’activitat amb les Educadores.
- De 17 a 17,30 : Benvinguda en rotllana al grup.
- De 17,30 a 18 : Berenar ( s’intenta que verbalitzin el que porten,què és el que més els agrada, qui l’ha preparat…)
- De 18 a 18,45: Música ( Una especialista de música els hi fa una classe, en la qual intenta cada dia fer activitats noves i una mica diferents per motivar-los)
- De 18,45 a 19: Explicació d’un conte
- De 19 a 20: Uns 10 minuts de temps lliure, i después és l’estona de fer els deures, o ajudes en algun aspecte dels aprenentatges escolars.
L’altre dia de la setmana que vaig és el dimarts i l’horari és pràcticament igual, només que vaig a les 17 hores, i l’estona de música no existeix, en el seu lloc fan activitats d’informàtica en el punt Òmnia . Cal dir que totes les activitas que programen les Educadores, no són aïllades, sinò que responen a algun tema, centre d’interés… que estan treballant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario